בישראל תוקפים את הודעת שר החוץ האירופי: "איזו מדיניות הוא מייצג?"

    שלמה ריזל No Comments on בישראל תוקפים את הודעת שר החוץ האירופי: "איזו מדיניות הוא מייצג?"

    על רקע הודעתו של שר החוץ האירופאי על החלת הריבונות הצפויה כי "האיחוד האירופי שב וקובע כי כל סיפוח יהווה הפרה רצינית של הדין הבינלאומי". בורל הוסיף, "נשיך לפקח מקרוב אחר המצב והשלכותיו הרחבות ויפעל בהתאם" | ישראל תקפה את הודעתו האנטי ישראלית ולא בפעם הראשונה. שר החוץ: "מודה לידידותנו באירופה שהתנגדו להודעתו"

    Israel Katz, Minister of Transportation speaks at a rally of the Chabad movement in Tel Aviv on April 15, 2019. Photo by Tomer Neuberg/Flash90 *** Local Caption *** ?? ???? ???? ?? ??? ??"? ??? ????? ?? ?? ???????
    21:46
    05.05.24
    אבי מימרן No Comments on "עברתי שבעה מדורי גיהינום, הקב"ה הציל אותי"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בישראל מגיבים לדבריו של שר החוץ האירופי ג'וזף בורל על החלת הריבונות המתוכננת בתחילת יולי ואף קיבל אור ירוק מהממשל האמריקני, "מצער לקרוא שג'וזף בורל, מי שמתיימר להיות אמון על יחסי החוץ של האיחוד האירופי, בוחר לקדם בצורה הזו את פניה של ממשלה חדשה של שותף מרכזי של האיחוד ומעדיף לראות את היחסים בין ישראל לבין האיחוד דרך הפריזמה של המגיפה ושל "מעמד השטחים".

    בישראל תוקפים את בורל הידוע כפרו פלסטיני ומוכן לסכן את היחסים עם ישראל בשל כך, "על רקע עומקם של היחסים ולאור העובדה כי הודעה זו לא זכתה אתמול לתמיכת המדינות החברות באיחוד, אנו תוהים איזו מדיניות האדון הנכבד בוחר לייצג, ולא בפעם הראשונה".

    בתגובה להודעת בורל אמר שר החוץ ישראל כ"ץ: "אני מודה לידידותנו באירופה שהתנגדו להודעתו של בורל ומנעו בכך את אימוץ הטקסט בשם האיחוד האירופי. מדינות אלה מכירות בערך היחסים עם ישראל ואנחנו נמשיך לקדם את יחסים בין ישראל לאירופה ביחד איתן".

    מוקדם יותר שר החוץ האירופי שנחשב הפרו פלסטיני ג'וזף בורל הודיע לאחר האויק הירוק מארה"ב להחלת הריבונות, "עמדת האיחוד האירופי בנוגע לסטטוס השטחים לא השתנתה. בהתאם לחוק הבינלאומי ולהחלטות מועצת הביטחון של האו"ם, האיחוד לא מכיר בריבונות ישראל על שטחי הגדה המערבית הכבושה".

    בורל אף איים על ישראל והבהיר "האיחוד האירופי שב וקובע כי כל סיפוח יהווה הפרה רצינית של הדין הבינלאומי. האיחוד האירופי ימשיך לפקח מקרוב אחר המצב והשלכותיו הרחבות ויפעל בהתאם".



    0 תגובות